1. Rule of Third (တတိယေျမာက္စည္းမ်ဥ္း)
နံပါတ္ ၁ မွာေရးၿပီး ဘာလို႔ တတိယေျမာက္စည္းမ်ဥ္းလို႔ ေခါင္းစဥ္တပ္လဲဆိုေတာ့ သူက ဓါတ္ပံုတစ္ပံုကို သံုးပိုင္းပိုင္းၿပီးမွ ထြက္လာတဲ့ စည္းမ်ဥ္းျဖစ္လို႔ပါပဲ... :P ... ေအာက္ကပံုကိုၾကည့္ပါ ဓါတ္ပံုမွာ အလ်ားသံုးကြက္ အနံသံုးကြက္နဲ႔ပိုင္းထားတာေတြ႕ရမွာပါ.. အဲဒါ Rule of Third ပါပဲ...

၂. အရာ၀တ္ထုမ်ားကို ခ်ိန္ညွိျခင္း

ကြၽန္ေတာ္တို႔ rule of third အတိုင္း ရိုက္ၿပီဆိုပါေတာ့ ေဘးကေနရာမွာအထက္ကပံုလို (ဘယ္ဘက္ေဘးက အေဆာက္အဦပံုကို မပါဘူးလို႔သေဘာထားပါ) အလြတ္ႀကီးေတြျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္... ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္သင့္တာတစ္ခုပဲရွိတယ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပခ်င္တဲ့အရာရဲ႕ အေရာင္းအေသြးျဖစ္ေစေတာက္ပမႈနဲၿပီးေတာ့ အရြယ္အစားေသးငယ္တဲ့အရာ၀တ္ထုတစ္ခုနဲ႔ ညွိေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္... ဒါမွ ေဘးဖက္ကကြက္လပ္ႀကီးဟာမသြားႏိုင္မွာပါ... အထက္ပံုမွာဆိုရင္ out ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကို အဓိကျပခ်င္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ အေရာင္းလည္းပိုေတာက္တယ္ ေဘးကပံုထက္လည္း အရြယ္အစားႀကီးတယ္... ကိုယ္ျပခ်င္တဲ့ပံုထက္အေရာင္ပိုေတာက္တဲ့ဟာေတြ ... အရြယ္အစားပိုႀကီးတဲ့ဟာေတြကိုေတာ့ ေရွာင္ပါ... အဓိကျပခ်င္တဲ့အရာေပ်ာက္သြားပါလိမ့္မယ္...
၃. လိုင္းမ်ားကို ဦးတည္ပါ
ကြၽန္ေတာ္တို႔ မ်က္စိက ပံုတစ္ပံုကိုၾကည့္ရင္ အဲဒီပံုမွာပါတဲ့ လိုင္းေတြကို အရင္ျမင္ပါတယ္... ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ျပခ်င္တဲ့ အဓိက subject ကို လိုင္းေတြနဲ႔ျပႏိုင္ရင္ ပိုထိေရာက္ပါတယ္... လိုင္းေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္.. ေဒါင့္ျဖတ္လိုင္း၊ လိုင္းေကြးေတြ၊ ဇစ္ဇက္လိုင္းေတြ စသျဖင့္ အကုန္အက်ံဳး၀င္ပါတယ္... ေအာက္က ပံုေတြကိုၾကည့္ပါ.


၄. အခ်ိဳးညီရိုက္နည္းႏွင့္ Pattern မ်ား
ကြၽန္ေတာ္တို႔ Pattern ေတြကို ရိုက္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအရွိဆံုးနည္းကေတာ့ အခ်ိဳးညီရိုက္နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္... အခ်ိဳးညီရုိက္နည္းျဖင့္ Pattern မ်ားကို ရိုက္ျခင္းအားျဖင့္ balance လည္းညီၿပီးသားျဖစ္သြားမွာပါ.. ထို႔ျပင္ Pattern မ်ားကိုလည္း ပိုမိုထင္ေပၚေစမွာျဖစ္ပါတယ္..ေအာက္ကပံုေတြမွာၾကည့္ရင္ ပံုရဲ႕တစ္၀က္စီက အခ်ိဳးညီေနမွာျဖစ္ပါတယ္..


၅. ဦးတည္ရာ
ကြၽန္ေတာ္တို႔ subject ကို ဓါတ္ပံုမရိုက္ခင္.. subject ကဘယ္ကိုဦးတည္ေနမလဲဆိုတာ အရင္စဥ္းစားရပါမယ္ ... မိမိရိုက္လိုက္တဲ့ ဦးတည္ရာေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ဓါတ္ပံုရဲ႔ရသဟာလည္းေျပာင္းသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္.. ေအာက္ကလူပံုကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ သူမ်က္ႏွာမူၿပီးထိုင္ၾကည့္ ေနတဲ့ဖက္ကိုပါေအာင္ အေပၚပိုင္းအသားေပးရိုက္ထားတာေတြ႕ရမွာပါ... အဲဒီေတာ့ ဒီဓါတ္ပံုကို ၾကည့္လိုက္တာနဲ႕ သူကပင္လယ္ျပင္ကိုေငးၾကည့္ေနတယ္ဆိုတာသိႏိုင္ပါတယ္... ေနာက္တစ္ခုက လူတစ္ေယာက္ေျပးေနတဲ့ပံုရိုက္ရင္ ေျပးတဲ့လူရဲ႕မ်က္ႏွာအေရွ႕ဘက္ျခမ္းကို အလြတ္ထားေပးရပါမယ္.. ဒါမွသူ ဦးတည္ရာတစ္ခုအတိုင္းေျပးတယ္ဆိုတာသိမွာပါ..

၆. ေနာက္ခံေရြးခ်ယ္ျခင္း
ကြၽန္ေတာ္တို႔ဓါတ္ပံုရိုက္တဲ့အခါ ကိုယ္ထင္ေပၚခ်င္တဲ့ subject ကို ေနာက္ခံနဲ႔ကြဲထြက္ေနေအာင္ စီမံတာကလည္း ပံုေကာင္းတစ္ပံုျဖစ္လာေစပါတယ္တဲ့.. ေနာက္ခံကို၀ါးတာျဖစ္ျဖစ္ ... ေနာက္ခံကို အရမ္းမရႈပ္ေစတာျဖစ္ျဖစ္... အေရာင္မရွိေစတာျဖစ္ျဖစ္ စသည္ျဖင့္ေပါ့..

ဓါတ္ပံုက ပံုကားခ်ပ္ျပားေလးျဖစ္တာေၾကာင့္ အတိမ္အနက္ / အနီးအေ၀း သေဘာတရားပါဖို႔လည္း လိုပါတယ္တဲ့... foreground, middleground & background စတာေတြေပၚေအာင္ ရိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ဓါတ္ပံုအတိမ္အနက္သေဘာ အနီးအေ၀းသေဘာကို ေပၚလြင္ေအာင္ ရိုက္ႏိုင္ပါတယ္.. ေအာက္ကပံုကိုၾကည့္ရင္ အေရွ႕ဆံုးကသိုး အလယ္နားကသိုးေတြနဲ႔ ေနာက္ဆံုးကေတာင္းတန္ေတြ ေၾကာင့္ ပံုရဲ႕အနီးအေ၀းကို ေပၚလြင္ေစပါတယ္..

subject ကို ပိုၿပီးေပၚလြင္ဖို႔အတြက္ ေဘာင္ခတ္ၿပီး ျပျခင္းကလည္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိပါတယ္တဲ့....


၉. ျဖတ္ထုတ္ျခင္း.
တစ္ခါတစ္ရံမွာ မလိုအပ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္အရာေတြေၾကာင့္ မိမိျပခ်င္တဲ့ subject ထင္ရွားေပၚလြင္မႈနည္းပါးသြားတတ္ပါတယ္.. ထိုမလိုအပ္တဲ့အရာေတြကို ျဖတ္ထုတ္လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ subject ကိုပိုမိုထင္ရွားေစမွာပါ..

၁၀... စမ္းသပ္ျခင္း
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အၿမဲ အစမ္းရိုက္ၾကည့္ၾကရပါမယ္.. အခုဒီဂ်စ္တယ္ေခတ္မွာ အစမ္းရိုက္လို႔ ပိုက္ဆံလည္းပိုမေပးရပါဘူး.. အစမ္းရိုက္ၾကည့္မွ ကိုယ့္ပံုရဲ႕ composition အေနအထားကို ကိုယ္ျပန္သံုးသပ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္.... ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..
................................................ း) ...............................................................
Nice Post :)
ReplyDelete